Φούντα: «Όχι στην ανισόρροπη ανάπτυξη στην Δυτική Ελλάδα»


Η Βουλευτής Αιτωλοακρνανίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα τοποθετήθηκε κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με αφορμή την ενημέρωση που είχαν τα μέλη της Επιτροπής από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Παπαδόπουλο. Η κ. Φούντα είχε την ευκαιρία να υπενθυμίσει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ζητήματα που αφορούν την έλλειψη υποδομών στην Δυτική Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοκαρνανίας.

Αρχικά εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση του προγραμματισμού της ειδικής επιτροπής για τα υδατοδρόμια που η ίδια είχε εισηγηθεί τον προηγούμενο Δεκέμβριο και το σύνολο των μελών – καθώς και ο αρμόδιος Υπουργός – είχαν αποδεχθεί. Κατόπιν αυτού, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Βλάχος δεσμεύθηκε ότι την επόμενη Πέμπτη θα δρομολογηθεί η εν λόγω ενημέρωση. Έτσι, θα γνωστοποιηθεί στους βουλευτές και το ευρύ κοινό τι μέλλει γενέσθαι για τις προβλεπόμενες συνδέσεις περιοχών, τις συμβάσεις και τις υποχρεώσεις των εταιρειών, τα κόμιστρα και τις δυνατότητες διεύρυνσης των συμβάσεων. Ειδικά για την Δυτική Ελλάδα και την Αιτωλοακαρνανία με το πλούσιο υδάτινο δυναμικό, ο θεσμός των υδατοδρομίων μπορεί να αποτελέσει επανάσταση για την διευκόλυνση του επιβατικού κοινού και την ασφάλεια των μετακινήσεων –μελέτες μιλούν για το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς.
Στη συνέχεια η Βουλευτής αναφέρθηκε στο ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αντιρρίου-Ηγουμενίτσας, για το οποίο έχει πολλές φορές ζητήσει, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, να προωθηθεί και να ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο (τόσο με προσωπικές, όσο και με διακομματικές παρεμβάσεις), χωρίς ωστόσο να έχει λάβει ικανοποιητικές απαντήσεις.
Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο για την Δυτική Ελλάδα που θα προσδώσει άλλη πνοή επισκεψιμότητας, παραγωγής, μεταποίησης για την ευρύτερη περιοχή. Η σύνδεση των δύο αυτών λιμένων είχε κατατεθεί και είχε ουσιαστικά εγκριθεί η χρηματοδότησή της στο πλαίσιο της διασυνοριακής σύνδεσης των χωρών της Ε.Ε. Σε όλες τις απαντήσεις των συναρμόδιων Υπουργείων Ανάπτυξης και Υποδομών, υπονοείται ότι τα έργα αυτά θα παραπεμφθούν μετά το 2050.
Δεν υπάρχει περιθώριο για τέτοιο σχεδιασμό. Δεν γίνεται άλλο να συνεχίζεται η ανισόρροπη ανάπτυξη στην Δυτική Ελλάδα. Δεν γίνεται άλλο να είμαστε μία χώρα χωρίς τρένα. Δεν γίνεται κονδύλια της Ε.Ε. τα οποία ουσιαστικά δίνονται στην χώρα μας για συγκεκριμένα έργα, σε συγκεκριμένες ευπαθείς περιοχές, να διοχετεύονται σε έργα «παλαιάς κοπής» και συμφερόντων (όπως συγκεκριμένοι αυτοκινητόδρομοι), που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί πριν από 20 χρόνια.
Το τρένο είναι ένα κατεξοχήν δημοκρατικό, οικονομικό και οικολογικό μέσο που έχει απαξιωθεί στην χώρα μας όσο τίποτα άλλο. Πρέπει να δώσουμε έμφαση στο τρένο. Πρέπει να συνδεθεί επιτέλους η Ελλάδα από άκρη σε άκρη με αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς και επιτέλους να αφουγκραστούμε το τι γίνεται στον υπόλοιπο προηγμένο κόσμο, πώς λειτουργούν οι υποδομές και άρα οι υπηρεσίες για τον πολίτη και την ευρύτερη οικονομία στην Ευρώπη.

Advertisements